Vi måste se efter varandra!

I de här tiderna så är det extra viktigt att vara hjälpsam. Ibland kan det vara svårt att veta när det är okej att "hoppa in och hjälpa någon". Oftast kommer tankar som "alla kommer att tycka att jag är konstig" eller "jag ska inte störa". I stället borde vi bara känna efter om det som händer känns rätt eller fel. Känn dig över stolt att du tänker på andra och vill bidra till det bästa samhället för alla! 

Anledningen till att jag tar upp detta är på grund av en incident som hände när jag och min lillasyster var och solade på stranden i Sandared. Efter att vi hade solat ett tag så såg min syster en man som betedde sig väldigt underligt. Man kunde se att han sökte av stranden efter något. Sen gick han fram till ett par som låg och solade och satte sig ner precis jämte dom (det fanns väldigt mycket plats på stranden, så han hade inte behövt sitta i knät på paret). Han började snegla på tjejens kropp. Killen upptäckte detta och dom valde att lämna platsen. Mannen ställde sig då upp och sökte av stranden igen. Han var på väg mot mig och min syster. Jag sa till henne att ta på sig sina kläder och då valde han i stället att sätta sig jämte två unga tjejer. Dom sa till honom att flytta sig och då valde han i stället att sätta sig nära tre andra unga tjejer. Han sneglade även på deras kroppar och eftersom att de låg på rygg, så märkte dom inte av honom. Min syster ville verkligen hjälpa tjejerna och vi gick bort till mannen och sa till honom att hålla avstånd. Han sa att det var två meter i mellan honom och tjejerna, vilket det verkligen inte var. Jag frågade tjejerna om dom kände honom och dom sa att dom inte gjorde det. Jag gav mig inte utan ställde honom mot väggen och ville att han skulle förklara varför han höll på som han gjorde! Tillslut så lämnade han stranden och tjejerna tackade oss för hjälpen. Jag fick sedan reda på att han har gjort så innan fast då har han satt sig nära små barn och man vet aldrig vad nästa steg kan vara, om ingen säger till! 

Därför måste vi försöka att se efter varandra. Behandla andra som du själv skulle vilja bli behandlad. Jag skulle i varje fall ha känt mig tacksam om någon hade gjort samma sak för mig och jagat iväg den snuskiga mannen!


Kommentarer

Populära inlägg