Nya Insikter

 Jag kände verkligen för att skriva ett blogginlägg om hur min dag har varit. 

Det jag har gjort idag är att jag har haft en coaching-session och jag har lärt mig nya saker. En ny insikt som jag har fått är: Jag kan leva mitt liv i frihet, om jag vill. Ingen kan bestämma över hur jag ska leva och jag behöver inte gå runt och vara orolig över vad andra ska tycka! Ända sedan jag var liten har jag haft svårt att göra som alla andra vill. Nu när jag är vuxen kan jag välja helt själv. Jag kan välja saker som inte skadar mig för jag tycker att jag förtjänar att ha det bra...det har jag inte tyckt innan. 

Nu ska jag börja fokusera på saker som jag gör bra i stället för att fastna i det jag gör mindre bra. 

Saker jag har gjort bra:

1. Hållit en träningsrutin (det är första gången någonsin som jag har gått ett helt år utan att sluta gå till gymmet) 

2. Varit ute och gått mycket (vilket har hjälpt mig att inte fastna lika lätt i negativa tankar). 

Saker jag är tacksam för:

1. Jag är väldigt tacksam över att jag har chansen och alla möjligheter att förändra mitt liv. 

2. Jag är också tacksam över alla som har velat hjälpa mig och som fortfarande hjälper mig (för även om det är mitt liv och mitt ansvar, så behöver jag pepp och hjälp från andra). 

Jag tycker verkligen att vi alla förtjänar att leva ett så fritt liv som möjligt och inte känna att vi måste leva efter  ett specifikt manus, som andra har skrivit och designat åt oss. “Jag vill i alla fall designa mitt egna liv”. 

#freelikeabird

Kommentarer

Populära inlägg