Distrahera dina tankar

Jag har alltid varit en expert på att övertänka saker och ska man se det positivt så betyder ju det att jag faktiskt är bra på något i livet. Med hjälp utav min livliga fantasi så lyckas jag måla upp de värsta tänkbara senariot och det slutar ofta med att jag sitter och tänker på allt dåligt som kan inträffa. Sen så stressar jag upp mig över saker som jag borde göra istället för att bara göra dom. Jag upptäckte att detta hände bara för några minuter sedan och beslöt mig för att skriva på bloggen nu istället för att tänka när jag ska få tid till det. Jag tycker ju om att skriva och det ska inte behöva bli till bara ännu ett måste utan det ska fungera som ett vertyg som kan hjälpa mig att fokusera på hur jag mår och vad jag behöver göra för att må bättre. Det gör ju inget om inlägget jag skriver på nu blir klart nu, utan jag kan fortsätta att skriva på det senare när jag känner att jag vill. 

Sen kan man ju alltid passa på att baka något gott också! Detta receptet hittade jag på nätet när jag sökte på godis utan socker. Den fanns på en blogg som heter Bara en kaka till och tillhör kategorin Raw-Food (alltså mat som inte hettas upp till mer än 42 grader). Raw-Food börjar bli mer och mer populärt för att det sägs att det bevarar näringsämnerna i maten bättre. Det är alltid roligt att testa nya saker och man mår bättre efteråt när man har lärt sig något nytt.

 

Just detta godiset är väldigt gott efter att ha stått i kylen i några timmar och fördelen är ju att man inte behöver använda ugnen alls.


Kommentarer

Populära inlägg