Husdjur är bäst!

Även om jag gärna skulle gå och lägga mig redan nu för att det snabbare ska bli söndag (ska göra högskoleprovet imorgon!), så försöker jag leva i nuet. Jag är så van vid att stressa på och bara vilja bli av med de "jobbiga" dagarna. Det är för att jag ofta upplever att jag endast då kan slappna av på riktigt. Bara den tanken i sig är väldigt stressig och hela min kropp känns som den är på helspänn. Istället för att låta mina tankar ta över tänkte jag passa på att uppdatera bloggen. Jag hade egentligen tänkt göra det imorgon efter provet, men varför skjuta upp allting bara för att jag är lite nervös? Känns ju tråkigt att hela livet ska stanna upp varje gång jag står inför en ny utmaning. Den FeelGood-känslan som jag vill ha imorgon kan jag redan idag skapa och då kommer jag även att sova mycket bättre. Min katt är extremt bra på att leva i nuet, så jag tänkte vara lite mer som henne idag. 

Kommentarer

Populära inlägg