Jag lever inte det liv som jag vill leva

Mina negativa tankar styr mitt liv och äter upp all min energi, tills jag inte orkar stå emot längre. Jag behöver göra en rejäl själstädning. Ut med det gamla, fula och de onödiga tankarna och in med nya positiva tankar som ger bra energi. När man städar sin själ så ska man inte tro att det bara är att göra ett snabbt svep och så vips är man klar och har sugit ur all negativitet, utan detta är något man gör successivt under en längre period. Det kan vara lätt hänt att man börjar lyssna på de negativa tankarna som fortfarande finns kvar och gömmer sig för att kunna övertala dig till att det inte är någon idé att ens försöka. Här gäller det att verkligen stå på sig och ta ytterliggare ett svep med "dammsugarn" för att inte gå i fällan och låta sig övermannas. Jag vet att om jag bara har viljan, så kan jag gå hur långt som helst.

P.S; Nu har jag även lärt mig att stava till ordet successivt. Där ser man, den här bloggen är bra till mycket.



Kommentarer

Populära inlägg