Kreativitet skapar glädje

Det är jätteroligt att skapa konstverk av frukt och grönsaker och vad som är ännu roligare är när man får se minen på den som man ger det till. Tyvärr har jag endast ett bildminne på detta i huvudet, men man kan inte dokumentera allt för då är det lätt att man glömmer bort att njuta av stunden. Min lillebror (som är nio år) var hemma från skolan i torsdags, så jag ville muntra upp honom lite. Det funkade och på köpet fick även jag lite positiv energi från detta som faktiskt höll i sig resten av dagen och som även smittades över på min lillasyster (som är tolv år). Detta är en så enkel sak, men man struntar oftast i att göra det för att det går snabbare att tillexempel bara ge ett äpple. Om man tar sig tid att stanna upp och reflektera någon minut då och då under dagen, så kan man göra vardagen lite roligare och man kanske även lyckas få sig en mycket välkomnad energiboost.



Kommentarer

Populära inlägg