Om det inte går att leva i nuet, byt strategi

Idag gick jag upp halv sju och jag skulle mycket gärna gå och lägga mig igen, för jag känner mig super trött. Jag har inte sovit så bra på flera dagar i rad och då är det svårt att orka vara glad och stå emot negativa tankar. Jag kom på mig själv med att sitta och bara stirra in i väggen medans jag hade en inre konflikt med mitt gnälliga ego. Det är omöjligt att komma på vad jag ska göra just för tillfället och jag känner mig stressad och stel i hela kroppen.

Istället för att fastna i ett läge där ingenting händer, ska jag prova att sätta mig ner och försöka planera min dag. Jag vet att man ska sträva efter att leva i nuet, men jag har försökt det redan i typ tjugo minuter nu och det fungerar inte. Det är inte så roligt i nuet för där finns det ingen energi och det är för tidigt för min hjärna att vara kreativ.

Om det inte går att leva i nuet, byt strategi 

Kommentarer

Populära inlägg