Det är alla utmaningar i livet, som gör oss starkare

Idag hade jag bara velat dra täcket över huvudet och gå in i drömvärlden, där allting är perfekt och bara flyter på. 

Jag har jobbat så hårt med min skiljsmässa och den blir ju aldrig klar! Jag har följt alla direktiv som jag har fått och har pratat med jag vet inte hur många personer för att jag har tappat räkningen. Detta har jag hållt på med i tre månader nu för att det har varit så krångligt och nu ska jag tydligen behöva kontakta ännu fler. 

Jag hade ett moment idag runt lunch där jag istället för att få panik och bli upprörd provade att ta bara sätta mig ner och ta några djupa andetag. Sen började jag även att se det från en positiv sida och jag kom fram till att detta är en utmaning, som jag måste ta mig igenom för att bli en starkare person. Jag menar inte att just skiljsmässan hjälper mig att bli stark, utan det är hur man väljer att hantera motgångar som gör att man utvecklas som person och därav blir starkare. Detta fick mig att känna mig lite bättre och jag orkade ta mig till gymmet för att göra mig redo för den "nya" utmaningen. 

Även om jag gjorde helt rätt i att stanna upp och andas, börjat tänka positiva tankar och tränat, så blev resultatet inte som jag hade tänkt mig. Jag blev runt skickad igen till olika personer och blev mer och mer stressad för varje ny uppringning som jag behövde göra. Tillslut fick jag panik och började skaka och gråta okontrollerat. Det har varit en jobbig process och nu blev det bara för mycket. Jag lät tankarna ta över och kände mig ledsen och misslyckad för allt som hade hänt. 

Vissa dagar måste man inse att man inte kan göra mer än vad man redan har gjort och ta nya tag nästa dag. Man får inte heller vara för hård mot sig själv när man inte lyckas. Det jag väljer att göra nu är att blogga om det, för bloggandet gör att jag får ur mig mina känslor och då har jag lättare att släppa det och slappna av. Om denna dagen skulle få ett mantra, så skulle det vara:

Det är alla utmaningar i livet, som gör oss starkare

Kommentarer

Populära inlägg