Jag skriver bäst med papper och penna

Jag har märkt att det är ganska svårt att skriva om personliga saker på datorn. Jag tycker att jag skriver bäst med en penna i ena handen och en skrivbok/papper i den andra. Undra om det bara är jag som uppfattar det så eller om det finns fler som håller med mig? 

Det händer också att jag glömmer av saker som jag tyckter är viktigt att få fram, om jag väntar tills jag får chansen att stanna upp och ta fram datorn. Eftersom att jag tycker att utmaningar är spännande (och även super läskiga), så vill jag ge mig själv en utmaning. I morgon ska jag under hela dagen bära runt på mitt skrivblock och en penna. Jag vill försöka "fånga upp" så mycket tankar och känslor som möjligt och ta reda på om detta ger mig någonting, eller om det mest är bökigt och besvärligt. 

Jag tror att man då kan få en bättre bild på hur jag är som person och lära känna mig lite bättre. Det är inte lätt att sätta sig ner framför datorn och skriva på ett blogginlägg bara sådär (I alla fall inte för mig). Ibland känns allting bara påklistrat och falskt fast att allting jag skriver om är på riktigt. Jag kan inte slappna av på samma sätt och låta tankarna ta över, utan det är mer jag som försöker bestämma vad för tankar jag ska ha och skriva om.

Det ska bli spännande att se vad jag kan fånga upp för tankar imorgon!

"Give yourself time to listen to your thoughts and try to understand why they are there"


Kommentarer

Populära inlägg