Man kan bli kvitt det negativa i livet, bara man vill!

Om bara viljan finns, kan man förbättra sitt levnadssätt. Jag är ett levande bevis på det, i alla fall om man kollar tillbaka ett halvår. Då var jag vrak, rent ut sagt. Man visste aldrig vad som skulle hända och eftersom jag inte hade kontroll på någonting, tycker jag att "living on the edge" sammanfattar det hela på ett bra sätt (eller ja dåligt sätt). 

Jag trodde inte att det kunde bli bättre och jag hade nästan gett upp och börjat acceptera att det var något fel på mig. Vändpunkten eller räddningen kom när jag började lyssna på ljudböcker och poddar om hur andra hade lyckats att ta sig bort från den ensammaste platsen på jorden (jag kallar den platsen för Fogsland). I dimmlandet så finns det ingen skratt eller glädje. Det finns inget hopp och ingen framtid. Det är en plats där man inte vill leva i nuet och eftersom att alla nuförtiden pratar om hur viktigt det är att leva i nuet, måste man tålmodigt vänta tills dimman lättar. 

Under tiden kan man försöka att underlätta vardagen, så gott det går. Jag valde att ta en liten paus från allting som kunde dra ner mitt humör, t.ex så slutade jag att lyssna på nyheterna och slutade helt med att följa personer på Facebook och Instagram, som fick mitt liv att se ännu tråkigare ut. Bara dessa två förändringarna krävde enorm disciplin från min sida och ibland råkar man glömma av, men då är det bara att försöka igen!

"Never Give Up"


 

Kommentarer

Populära inlägg