Self-Care

Jag älskar dagar när man kommer upp i tid, man får ut så mycket utav dagen då. Idag gick jag utan svårigheter upp klockan halv 7 och befann mig på gymmet klockan 8. Det verkar som att ingen har tid att träna då och det passar mig utmärkt. Jag tycker det är så skönt att få ha hela stället ifred nu under corona tiderna. Det betyder även att mitt skåp (nummer 58) är ledigt och att jag kan slappna av. Konstigt att en sån liten sak kan få en ur balans. Jag antar att det där med rutiner är viktigare än vad jag tror. 

Efter gymmet bestämde jag mig för att köra lite self-care. Det är lätt att glömma av att ge sig själv lite belöningar då och då. Man är så inställd på att "köra på" tills man kör rakt in i kaklet. Jag har svårt att förstå hur man i ena stunden kan vara helt medveten om vad man bör göra, för att i nästa sekund ha glömt av allt som har med medvetenhet att göra. Det där med att vår hjärna bara är medveten 5 % skrämmer mig lite, så det är nog bäst att jag slutar tänka på det och går och lägger mig istället. 


 

Kommentarer

Populära inlägg