Att övervinna rädslor

Jag tycker att det är extremt jobbigt när rädslorna tar över mitt liv. Det jag är mest rädd för är att misslyckas i livet och jag vet egentligen inte vad för slags misslyckande jag pratar om, för det är väldigt diffust! 

Jag vill inte bli dömd av andra och det stoppar mig från att ens försöka göra det jag tycker är roligt. Det hade varit bra om de tankarna bara kunde försvinna, så att jag får prova mig fram och faktiskt hitta saker som jag vill hålla på med i livet. Istället för att klaga på att jag inte är bra på någonting...

Jag kan börja med det redan idag och därför har jag äntligen tagit mod till mig att ladda upp en video som jag och min syster har gjort på Youtube. Det har jag velat göra väldigt länge, men bara tanken på allt näthat har skrämt mig. Det skrämmer mig fortfarande, men jag vill inte låta det stoppa mig och min syster från att göra det vi tycker är roligt! 

Nästa år ska jag jobba mer med att övervinna mina rädslor, men det känns skönt att jag redan har börjat, innan det nya året. Det behöver inte bli världens grej med nyårslöften utan man kan börja lite innan och se till så att man håller det under året som kommer. 

Kommentarer

Populära inlägg