Finn mening i det du gör!

Även om det är svårt att vara nöjd med alla delar av livet är det viktigt att du tänker på varför du gör olika saker. 

När jag var på Akademibokhandeln för några månader sedan hittade jag en kortlek med peppande morgoncitat eller vad man nu ska kalla det och jag ville gärna spontanköpa den på direkten! Det blev en inre kamp mot min egen hjärna, som verkligen försökte hitta alla tänkbara positiva saker med att köpa den nu och inte vänta tills senare (då ska tilläggas att en positiv sak med  köpet var att det skulle planteras ett nytt träd, vilket min hjärna verkligen tryckte på lite extra om!). För två dagar sedan var jag på Akademibokhandeln igen och bestämde mig för att jag verkligen ville köpa den (jag menar vem vill inte hjälpa naturen med att plantera nya träd?). Sååå jag köpte typ 100 stycken.....just kidding 😅

Det första kortet jag drog ur kortleken var just titeln på detta inlägget nämligen Finn mening i det du gör och jag måste instämma med att det inte kunde ha varit ett mer passande kort för mig i skrivande stund! Under flera timmar igår hade jag verkligen svårt att vara nöjd. Jag hade fått ett podcast-set av pappa vilket var jätteroligt! Det verkar som han tycker att jag ska börja med min egna blogg och tar min nya hobby seriöst. Problemet var att det var väldigt krångligt att koppla in det och när jag väl fick det att fungera (klockan halv tolv på natten) så var det sladdar överallt och det kändes inte riktigt bra i hjärtat! 

Nu sitter jag och stirrar ner på kortet som jag drog denna morgonen och känner att jag kan se en mening med allt krångel. Det blev ju av i alla fall att jag fick chansen att få igång en pod. Det visade sig inte vara rätt för mig, men nu har jag googlat runt efter andra alternativ och hittade en mikrofon som man kan koppla in direkt i mobilen. Den har inget ställ men man kan ta med sig den överallt och det kommer nog att passa mig bättre. Det kommer nog bli smidigare och jag tänker åka in till Knalleland idag för att lämna tillbaka Podcastsettet till Kjell och Company. Sen ska jag köpa den andra micken på Claes Ohlsson istället.

Håll er uppdaterade för att se hur allting löste sig 😉

Kommentarer

Populära inlägg