Hur kan jag hjälpa mig själv?

Jag har så länge som jag kan minnas haft ett väldigt dåligt självförtroende, men också en superkass självkänsla. Väldigt längre trodde jag att det var samma sak, men ju äldre jag blev förstod jag att de är två olika saker (så nu har jag alltså två saker att jobba med). Wow detta är ett perfekt tillfälle att omvandla en negativ tanke till en positiv tanke! Varför inte bara säga istället att jag kommer att ha dubbelt så kul, när jag jobbar med dessa två saker! Haha nej men nu måste jag tyvärr gå tillbaka till lite mer seriösa saker. 

Det har gått ett år sen jag kom tillbaka från USA!!! Jag är sjukt stolt över hur långt jag har kommit sedan dess. Hade jag varit kvar där så hade jag inte levt längre. Det har jag insett nu i efterhand för man kan inte kan förändra sitt liv när man bor i en sådan destruktiv miljö som jag gjorde!

Jag hade ingen familj där och knappt några riktiga vänner, som jag kunde lita på. Nu har jag alla förutsättningar för att lyckas bygga upp det livet som jag vill ha.

När man ska göra förändringar så är det viktigt att man skriver ner det man gör i vardagen och hur det går, så ofta man kan (och orkar). Tro mig det har varit riktigt svårt att hitta motivationen att anteckna och jag har haft en väldigt liten tro på att det skulle göra någon skillnad. MEN TRO MIG!!! DET GÖR ALL SKILLNAD! Nästa gång som jag skriver ett inlägg ska jag ta upp något som jag har skrivit för ett år sedan och reflektera lite över det...det kommer att bli spännande men också lite läskigt!

Kommentarer

Populära inlägg