Keep it simple!

Om det är någonting i livet som jag är expert på, så är det att komplicera saker. Det är inte så som jag vill vara, men jag antar att det är sättet jag växte upp på och därför tar det tid att träna bort.

Det känns som att allting som jag gör måste vara STORA och betydelsefulla saker för att antagligen göra bättre ifrån mig än alla andra. Detta tar väldigt mycket energi och oftast slutar det med att ingenting blir gjort och så får jag dåligt samvete och börjar att klanka ner på mig själv. 

Om det är någonting jag behöver just nu så är det ett bra motto i livet (men eftersom jag lätt tröttnar och kommer på nya saker hela tiden, så kan ett månads-motto räcka gott för mig). 

Därför blir mitt motto för mars månad: 

Keep it simple! 

Det jag kommer att få öva på är att inte överanalysera allting som jag ska göra, utan bara försöka göra det så lätt som möjligt för mig, så att saker blir gjorda. Jag tror att man därigenom kommer att utvecklas och bli bättre på det man gör eftersom att man lär sig på vägen. 

Det är så lätt att glömma av att alla börjar på noll eftersom man sällan ser det på sociala medier. Där ser man endast det som redan är bra och inte alltid hur det hela började. Med det sagt känner jag för en liten yoga-stund för att få ordning på mina tankar som flyger runt i huvudet och fokusera på min andning.

Jag kommer inte sitta här och tänka om jag verkligen ska göra yoga nu eller senare och jämföra för och nakdelar med alla miljontals val som finns i världen.
Yoga inne i naturen! 
fototapet från Photowall med motiv Tropical Jungle- 295 kr/





Kommentarer

Populära inlägg