Opposite attracts!

Dags för en liten rolig Reflektionsstund och en massa bra Tips!!!

Jag älskar verkligen att vara ute och gå i skogen. Det är så tyst och lugnande och man får tid att tänka... ifred. Där kan man stanna upp och samla in ny stärkande energi. 

En rolig sak som jag kom att tänka på (från ett gammalt ordspråk) är att "the opposite attracts"... Skogen är så tyst och lugn och jag är raka motsatsen, det måste vara meant to be ^^ Hittade även en bild från USA år 2019 där jag redan då hade reflekterat i dom banorna. Skillnaden är att de svenska skogarna har det där lilla extra. Jag kan inte sätta fingret på vad det är men det känns på något sätt mer äkta och luften känns renare. Det kan ju självklart vara så att eftersom jag är uppväxt här så gör det att jag känner mig mer hemma i de svenska skogarna, eller...så är skogarna här mer äkta och rena ^^

Eftersom jag älskar att dela med mig av saker som gör livet enklare så kommer här en lista på mina senaste 3 små heta tips angående: Om någon runtomkring dig stressar runt (som en yr höna) och du känner att det börjar smitta av sig på dig själv testa då följande.

  • Koppla bort dig själv från verkligheten och ta ett djupt andetag. Håll i tre sekunder och blås ut luften så långsamt som du kan. (om någon frågar vad du gör säg att du övar på att andas djupt och fråga om personen vill testa att göra likadant 😏)
  • Om spänningen fortfarande är kvar i luften kan det vara bra att säga till de människor som man har runt sig att man ska gå på toa. Då har man möjlighet att få vara ifred för att samla sig. Det bästa är att sätta på en peppig låt i hörlurarna och dansa runt till den en stund. På så sätt har man laddat på med ny positiv energi och kan då hantera den stressiga situationen bättre 💪
  • Det kan också vara en fantastisk idé att ta en promenad runt kvarteret även om det är dåligt väder ute. På så sätt får din hjärna chansen att vila och kan lättare hantera stress. Du kan även försöka få med dig den stressade personen/personerna på promenaden, för om det är någon som verkligen skulle behöva en paus så är det den/dom!


    




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg