"Remember no squat no booty"

Okej så förra inlägget var ju inte så jättepositivt direkt...Jag hade en riktigt dålig dag där jag bara överanalyserade allting! Det är ett problem som jag får ibland och som gör att jag blockerar mig själv från att både komma på och att göra saker som får mig att må bra igen...men, men nu är det en ny dag och jag känner mig inte alls lika "mind blocked" längre. 

Idag har jag varit på gymmet igen efter att ha haft några dagars paus. Istället för att känna mig dålig över pausen, så väljer jag istället att fokusera på att det nästan har gått ett helt år, där jag faktiskt har fortsatt och inte slutat att gå till gymmet helt! När jag bodde i USA så testade jag fem olika gym och det gick bra i typ nästan tre månader på varje ställe. Sen hände det alltid något som fick mig att sluta gå ex. jag blev förkyld, mina kompisar behövde min hjälp och när morfar dog så dog även min motivation helt :( 

Jag märker nu hur mycket det påverkar att få bo i en trygg miljö och ha människor omkring sig, som verkligen stöttar och vill en väl. Det håller motivationen levande, men såklart tänkte jag inte på det då. Då ville jag bara att jag och min dåvarande man skulle ha det bra. Vi hade planer på att flytta till LA och det var en grej som verkligen motiverade oss eller jag trodde att han verkligen ville det också. Han sa väl bara det som jag ville höra, men sen när jag märkte att han hade andra planer, så försvann min motivation och jag slutade att gå till gymmet. 

Det kändes asbra med squatsen på gymmet idag! Förra året vågade jag inte ens prova för att jag tyckte att det var jobbigt, när det var andra människor omkring mig. Jag har verkligen lärt mig att stänga av omgivningen. Jag har även lärt mig att äta mannagrynsgröt (fast utan mjölk för det blir så slaskigt med), så jag tycker att jag tar stora och stadiga kliv framåt 😅

Repetition 10 x 3 💪
Mannagrynsgröt med rivet äpple, kanel och några små duttar jordgubbssylt!


Kommentarer

Populära inlägg