Tankeläsare?

Istället för att försöka läsa andras tankar eller tänka att andra bör kunna läsa dina tankar, kan man faktiskt prova att prata mer med varandra. Hur enkelt det än låter glömmer man lätt av detta och jag har ingen aning om varför. Man får för sig att om man bara hintar lite här och där, så kommer personen snart att fatta vad det hela handlar om. Nästan som ett guessing game. För mig går det så långt så att jag istället blir irriterad över att ingenting händer. Har jag dessutom haft motgångar under dagen tar det inte lång tid innan bägaren rinner över. 

Ett bra exempel på detta var igår. Då hade jag själv valt att städa min kompis lägenhet (självklart hade jag frågat honom dagen innan om det var okej att jag gjorde det och han godkände) i alla fall så tog det fyra timmar. När han kom hem kändes det som att han var mer glad för att jag hade lagat mat (kan hända att jag bara fick för mig detta). Efter maten visade jag resultatet. Det fanns lådor och en madrass som behövde slängas på tippen. De hade legat där i flera veckor faktiskt och nu kände jag att vi kunde börja bära ner sakerna till bilen (eftersom det var det sista som behövde göras för att lägenheten skulle bli helt spotless). Vi skulle ändå gå en promenad och jag tog upp några lådor, men då orkade inte han hjälpa till. Han sa att han inte ville ha med sig sin bilnyckel på promenaden. Jag blev sjukt irriterad för jag har frågat så många gånger om vi kan slänga det och ingenting hade hänt. Jag försökte acceptera detta, men istället så rann min bägare över och promenaden blev inte jättemysig direkt. 

Det hela slutade i alla fall med att vi åkte till tippen med alla grejerna. Nu är det endast en soffkudde som måste flyttas ner till förrådet och jag ska idag försöka att se till så att det händer idag (utan invändningar eller tjafs). Imorgon kommer jag att skriva hur det gick för mig. Wish me good luck! 😅🍀

Kommentarer

Populära inlägg